tisdag 6 mars 2012

Sådan far, sådan dotter!

Man säger att äpplet inte faller långt från trädet. Bloggen bestämde sig för att undersöka det lite närmare. Därför träffar vi idag den store tipsexperten Thomas Petersson. Till vardags expert på Maxis spelavdelning och pappa till en viss center i laget.(Nr6). Han är även upphovsmakare av det oerhört populära jokerlotteriet som alla i laget älskar att sälja.....

Kort presentation av vem du är?

50 år ung. Känner mig dock yngre o ser ut som 17. Hur man nu kan tolka det. Idrottstokig. Ser allt o lite till på TV. Ger man mig en TV, en soffa o en fjärrkontroll så reser jag inte mig mer.

Någon idrottsbakgrund?

Spelat fotboll, basket, tennis, volleyboll o golf. Ganska stora framgångar inom alla sporterna. Svensk juniormästare med Högaborg i fotboll. Skånemästare 13 gånger i basket. Svensk ungdomsmästare i volleyboll. Svensk Postmästare i tennis o Skånemästare i golf. Oxå det inom Posten. Dömt fotboll i 25 år. Varit ledare inom såväl fotboll som basket. Domarkontrollant inom Skåneboll.

Du är tipparkung, vad ska man tippa för att vinna?

Man ska tippa andelsspel på Bomben. Alltid ganska höga odds. Högsta vinst för mig är 348.000:- delat på 10. Jag hade som tur var 2 andelar.

Maxi, OJ! eller Coop? Var ska man handla och varför?

Maxi, säklart! Kunde sagt Oj oxå. Men inte samma kvalitet sen du slutade, Måns. Coop = Aldrig.

Dom flesta i laget har röstat fram Steffi som lagets pajas. Har du någon skuld till detta?

Hon är en kopia av mig. Tar på mig hela skulden.

Vad säger du om lagets framgångar i år?

Kul att se laget utvecklas så mycket på bara ett år. Har dock fortfarande för låg lägstanivå.

Hur många jokerlotter borde alla tjejerna kunna sälja var?

Jag tycker att 5 st. är enkelt för alla att sälja. Dom flesta har föräldrar, mor o farföräldrar, grannar.

Vi som inte sett Steffi i fotboll, har hon någon bollkänsla? När vi spelar som uppvärmning brukar Emmy tunnla henne.

Hon har en fantastisk bollkänsla. Bra blick för spelet. Samt är hon en av få damer som kan slå en 40-meters passning med båda fötterna.

Du som skiter i vad du gör borde ju kunna hjälpa Susanne att styra upp hejarklacken?

Aldrig i livet!

Vi tackar för pratstunden och hoppas att ni tar chansen att tippa hos Thomas på Maxi Berga.

Inga kommentarer: