fredag 23 mars 2012

Ljus framtid för damerna!

Vi haft en väldigt lång säsong. Inte konstigt att suget efter innebandy har dalat lite nu. Igår ställde vi in träningen eftersom det kan vara skönt att slippa se varandra på ett tag. Tydligen var det 4 st tokingar som begav sig till hallen ändå och tränade själva. Dock kan vi inte sluta ännu eftersom vi har DM så sent som den 14 April. På måndag kör vi match mot Mony Allstars och det är oväntat många av tjejerna som meddelat att dom ställer upp trots att alla vet hur det kommer att sluta.....
När det gäller nästa säsong så ser det väldigt ljust ut. 90% av truppen har sagt ja till fortsatt satsning. Vi måste upp en nivå till med träningen och viljan att ge allt när vi tränar. Dessutom kommer det att krävas egenträning av alla. Vi behöver ha in lite spetsspelare i truppen och våra egna spelare behöver ta ett steg till. Nu är det upp till föreningen att visa att man verkligen vill ha ett damlag.
Ikväll smäller det på IH! FCH har faktiskt aldrig vunnit en slutspelmatch på hemmaplan, det är dags idag.
Snart dags för lunch innan jag ska bege mig till IH och förbereda för kvällens drabbning. Kommer väl förmodligen få äran att bygga sargen själv efter en mall där sponsorerna ska synas efter hur mycket dom betalat. Ni som undrar varför jag är dålig på att plocka ner sargen efter våra träningar vet därför anledningen, jag vet redan hur man gör.....
/MG

Matchen början 19,15

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas damlaget vinner över Mony laget i morgon,tjejerna jag hejar på er. Hejar klacken jublar och dansar då <3
SG