onsdag 14 mars 2012

Hovfotografen!


Vi i Damlaget är så lyckligt lottade att vi inte bara har en fotograf och filmare utan flera stycken. Idag träffar vi den alltid lika glade Arne som jag har haft äran att känna i många år eftersom jag jobbat ihop med hans son Bengt. Arne följer med oss så mycket han kan och brukar bjuda mig o Tony på kaffe och hembakat innan matcherna. Eftersom Tony inte följer med till Göinge på lördag så räknar jag med extra stor bit av den goda kakan. Det gäller att göra plats för Arne i någon bil. I värsta fall får vi lämna någon spelare hemma, Arne ska bara med. I alla år jag känt Arne har jag alltid blivit på gott humör av att se honom och höra hans sköna kommentarer. Vi passade på att ge honom en flaska Whiskey efter matchen mot Råbocka som tack för att han alltid ställer upp. Fortsätt följ oss Arne, du är bäst.

Hoppas allt är bra och Whiskeyn smakade?

Det är alldeles utmärkt med mig, även efter att jag korkat upp 
Whiskeyn Red Label, den fina gåvan jag fick av Måns och Tony.

Vilken är din favotithall att fota i?

Det är absolut Munka Ljungbys Idrottshall, självklar etta, ljuset 
och korvkiosken!

Vem klär bäst på bilderna, jag eller Tony?

Ingen av er......

Hur är det att vara med på matcherna med det här tokiga laget?

Så länge jag har tid hos min "Psykolog" efter matcherna, så klara 
jag av ´et.....

Vem är tokigast?

Det skall jag svara på lördag efter matchen mot Göinge.....

Ditt kaffe som du bjuder mig o Tony är grymt. Vilket sort är det?

Det är en blandning av Löfbergs Lila, Gevalia och Zoega, samt lie 
spetsat med NESCAFÉ! Jag får nog köpa ny Termos till nästa säsong?

Följer du med på matcherna även nästa säsong även om vi skulle råka
förlora en match?


Jag har redan talat om för alla som tänkt bjuda mig på kalas under 
hösten, att jag har inte tid, jag skall på FCH damernas matcher!

Mats lovade mig att vi skulle spela curling för 4 år sedan. Tror du han
håller det löftet?


Självklart håller Mats detta löfte! Men vet du hur mycket han har 
i "handicap" i Curling, tänkte väl det.....

Tack Arne, ses på lördag.

För er som inte fått nog av mig kan titta i klippet från 24HD. 1.30 in i klippet

/MG

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha ha Arne är bäst. Kram SG